BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 2, 2010

PERBEZAAN ANTARA LELAKI DAN WANITA

Wanita & Lelaki & BOLA!!!

Salam!!
Kali nie Bella nak cite psl wanita & lelaki dlm FIFA ...
Korang prsan x cara laki2 pandang tentang bola & cara wanita berbeza?
Wanita:
*memandang pada kecantikan jersi pemain...
*memandang pada ke henseman pemain...
*memandang pada kebersihan padang...
*memandang pada kecantikan padang...
*memandang pada bilangan gol...
^_^.... sesetengah wanita jer yg pandang gitu...
Lelaki:
*sudah tentulah pandang pada cara pemain golkan bola
*memandang pada kelicikan pemain
*memandang pada bilangan gol
^___^ Bnyak lagi la kot...

GUD NEWS 4 Portugal fans!! Portugal 7-0 Korea... Ronaldo scored the on the 6th goal... And this goal was his 1st 4 the last 2 years(Kot...?)
I'm not a Football fan...
BUT I know Ronaldo is kinda urm....hensem...
I don't know about u guyz but I actually think that Messi is cute...(I have a Bad tast*KOT?)
OK!!!
All I know both of us will pandang pada bilangan gol...

MY FAV PLAYER:
MESSI(Argentina)!!
RONALDO(Portugal)
DAVID (short name)..(ex England)
FRANK LAMPARD( England)
KAKA(Brazil)

Dipetik daripada blog anakku EinanNabella yang kreatif, kekadang terfikir betul jgk pandangan beliau. Itulah perbezaan antara kacamata lelaki dan wanita tergadap sesuatu perkara. Untuk melihat perbezaan antara lelaki dan perempuan bacalah dialog di bawah:

Seseorang suami isteri mendapat jemputan kahwin. Si isteri tidak berkesempatan untuk menghadiri kenduri tersebut sebab terpaksa menghadiri kenduri lain yang sama tarikhnya.

Bila masing-masing balik rumah si isteri sibuk bercerita tentang majlis kahwin. Ramainya jemputan yang datang, tema perkehemahan, si pengantin pakai baju apa, khemah warna apa, makanan sedap ke tidak dan macam-macam lagi tentang kenduri kahwin yang dihadirinya.

Melihat suaminya tidak bercerita langsung tentang majlis perkahwinan yg dihadirinya maka si isteri bertanya: "Ha...bang macamana majlis kenduri yang abang pergi? Si suami menjawab "ok" . Si isteri bertanya lagi " ok macamana bang?. "ok ramai yg dtg" jawab si suami ringkas. " Eh! abang ni saya nak tak kan ok je....apa warna tema diorang, pengantin pakai baju warna apa, khemahnya warna apa, ayah n ibu pengantin pakai baju apa? tanya si isteri mohan penjelasan.
"Eh! awak ni saya tak sempat le nak tengok benda-benda tu semua....eh..." si suami mula merunggut.

Lihat! bagaima berbezanya pandangan lelaki dan perempuan di dalam sesuatu perkara. Lelaki lebih berfokus. Manakala perempuan pandangannya luas. Sebab itu mungkin dikatakan perempuan mempunyai 9 nafsu manakala lelaki hanya 1 nafsu? Teringat jua kata-kata seorang penceramah agama disatu majlis ilmu di Nilai. Beliau berkata: " Lelaki walaupun mempunyai dua mata tetapi hanya satu matanya yang berfungsi. Manakala perempuan kedua-duamatanya berfungsi, sebab itu lah perempuan boleh melakukan dua perkara dalam satu masa. Contohnya ketika memasak perempuan boleh masak dan kemaskan sekali yang berselerak di dapur atau memasak sambil dokong anak. Tetapi awas kalau bagi lelaki masak, makanan siap....tapi dabar anda berselerak???? . Satu lagi lelaki kalau cari sesuatu barang walaupun ada di depan mata susah nak jumpa, berbanding perempuan kalau cari barang mudah jumpa????

Wal Allahu "Alam....fikirkan bersama-sama sebab itu ada lelaki n wanita, suami dan isteri tujuannya untuk saling melengkapi. Maha kayanya Allah Sang Pencipta.....tiada yang tidak memberi manafaat untuk makhluk yang diciptakanNya.

0 comments: