BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 6, 2010

AKU SUKA HATI YANG BERSIH

Aku suka hati yg bersih,
apabila berbicara dia jujur
apabila membantu dia ikhlas
apabila difitnah dia kuat
apabila diuji dia tabah
apabila datangnya musibah dia bersyukur
apabila dikhianati dia redha
apabila dibenci dia mencari kesalahan diri

Aku suka hati yg bersih,
tidak menghina kerna menjaga aibnya orang lain
tidak meminta kerna sedar perbuatan itu hina
Bila terleka dia insaf
tidak menyakiti bimbang org lain menanggis
tidak membenci bimbangnya org lain sugul
apabila dipuji dia malu kerna sedarnya keistemewaanpemberian Allah
apabila dikasihi dia tawaduk

Sungguh! Hati itu
anugerah terindah
dr Ar-Rahman
pd makhluk yg brnama manusia.
Bagi insan hina seperti aku
yg bnyk jahil dr 'arif
yg bnyk leka dr peka
hanya satu pintaku ya Allah,

"Aku mengharap adanya hari esok untukku,
moga ku miliki hati yg bersih ini".AMIN

DIEDIT DRP SAJAK SEORANG YG BERGELAR ANAK. SAMA-SAMA HAYATI

0 comments: