BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 25, 2009

Dairi ari ni....

Hri ini genap 1 bulan 25 hari suamiku kat Landon. Walaupn dia tak ada kat sini alhamdullah setakat ni, tiada apa yang terlalu memikulkan bebanan kepalaku. Mungkin sbb aku dh biasa melakukan perkara rumahtangga spt membeli barangan keperluan utk seminggu. Rutin harian aku tak berubah setiap pagi Sabtu aku akan ke pasar utk beli sayur dan lauk pauk, sesekali anak pepuan yg sulung ikut. Sesekali aku sendirian. Tp ketiadaan suamiku aku cuma tak setiap minggu ke pasar, sbb lauk tak berhabisan. Al-maklum hanya aku seorang je yg makan lauk banyak. Anak-anak asyik makan telor ngan kicap je. Hari Ahad plk aku ke Supermarket beli barangan kering bersama-sama 4 org anak gadisku yg comel-comel semuanya.

Tghari ni aku bersama tiga anak pepuan aku, Neisa, Bella dan Najah gi bawa Kimorra @Gebu jumpa doktor haiwan. Nk mtk ubat kurap. Si Nuha tak nk ikut. Rupa-rupanya nk tunggu kwn katanya nk dtg. Tp kesian kwnnya tak kunjung tiba. Ptg aku masuk arena berkebun plk. Ganti tugasan suamiku yg amat suka berkebun tanam bunga, cangkul rumput. Rupa-rupanya seronok jgk berkebun ni. Peluh pn keluar. Patut le suamiku suka sgt berkebun. Masa berkebun tiba-tiba teringat kat suami yg jauh dimata. Tapi sblm maghrib aku berhenti. Nk solt plk.

Ari ni aku bertekad nak siapkan kerja pejabat yg belum aku selesaikan. K . Jumpa lagi.

0 comments: